DIY - Poduszka do karmienia z wymiennym pokrowcem

Cześć! Czas na pierwszy post na blogu.
Na początek przygotowałam dla Was instrukcję szycia poduszki do karmienia tzw. rogala z wymiennym pokrowcem. Jest to jeden z pierwszych gadżetów jakie znalazły się w mojej wyprawce przyszłej mamy.

>> <<
Zanim przystąpisz do pracy, przeglądnij swój przybornik krawiecki i upewnij się, czy jest kompletny. Mój zestaw "Must have" znajdziesz tutaj
>> <<

⤿Poduszka do karmienia z wymiennym pokrowcem - jaki materiał wybrać?   
Do uszycia poduszki i pokrowca wybrałam tkaninę bawełnianą (skład: 100% bawełna), która ze względu na swoje właściwości - głównie niski procent kurczliwości materiału (około 2%) - jest standardowo wykorzystywana jako materiał na poduszki, pokrowce, poszewki czy pościele.

Przy zakupie materiału duże znaczenie ma także gramatura tkaniny, czyli waga 1 metra kwadratowego materiału wyrażona w gramach. Najprościej mówiąc: wystarczy wyciąć materiał o wymiarach 100x100cm, a następnie zważyć, aby poznać gramaturę danej tkaniny.  Im wyższa gramatura materiału tym gęstszy i grubszy splot tkaniny.
Do uszycia poduszki i pokrowca wybrałam odpowiednio materiał o gramaturze 150g/m² i 140g/m². Jest to standardowa gramatura tkaniny bawełnianej wykorzystywana do szycia dziecięcej pościeli.

⤿Koniec teorii, czas na praktykę!   
Szycie rozpoczęłam od przygotowania szablonu poduszki, który odrysowałam na materiale i wycięłam zostawiając 0,5cm zapasu na zszycie. Poniżej wymiary szablonu:
Materiał zszyłam ściegiem prostym i overlokowym, pamiętając o zostawieniu otworu na odwrócenie poduszki na prawą stronę. Do wypełnienia poduszki użyłam kulki silikonowej antyalergicznej.
 
⤿Poduszka gotowa! Przechodzimy do pokrowca   
Do uszycia pokrowca wybrałam kolorową tkaninę z motywem łapaczy snów, którą połączyłam z gładkim, szarym materiałem. Analogicznie jak w przypadku poduszki odrysowałam szablon na materiałach, pamiętając o 0,5cm zapasie na szwy. 
Zszyłam kolorowy materiał z szarym (ścieg prosty i overlokowy) pamiętając o ułożeniu materiałów prawą stroną do siebie. Odcięłam rogi szarego materiału wzdłuż linii zaznaczonej na rysunku.

⤿Wszywanie zamka   
Przed zszyciem pokrowca należy wszyć zamek co mi osobiście sprawiło najwięcej trudności. Wybrałam do pokrowca zamek kryty (najmniej widoczny) o długości 50cm. 
Na prawej stronie materiału przypięłam szpilkami jedną część rozsuniętego zamka i przeszyłam ściegiem prostym jak najbliżej zamka. W trakcie szycia natrafisz na suwak zamka, aby go pominąć należy ustawić stopkę w pozycji górnej z pozostawioną igłą wbitą w materiał, przesunąć suwak i po opuszczeniu stopki kontynuować szycie. Po wywinięciu zamka do środka pokrowca szew nie jest widoczny.
Bardzo pomocna w tym zadaniu okazała się stopka do wszywania zamków, którą na szczęście miałam w zestawie. Stopka jest odpowiednio wyprofilowana, pozwala poprowadzić ścieg bardzo blisko zamka, co ułatwia szybko i sprawnie przyszyć zamek. Stopkę ustawiamy obok zamka, a nie na zamku tak jak ma to miejsce w przypadku klasycznej stopki.

Przechodzimy do przyszycia zamka do drugiej części pokrowca. Ułożyłam materiały prawą stroną do siebie, zasunęłam taśmę zamka i przypięłam szpilkami do drugiej części pokrowca. Przed przyszyciem zamka upewnij się 2 razy czy materiały zostało równo ułożone, aby później móc swobodnie zszyć pokrowiec. Tak jak poprzednio zamek przyszyłam ściegiem prostym.
Na koniec zszyłam pozostałą część pokrowca (ścieg prosty i overlokowy).
Zwieńczeniem prac nad pokrowcem było namalowanie ręcznie grafiki smoczka i imienia córeczki. Wykorzystałam do tego celu farbki wodne do tkanin, które nie zawierają żadnych substancji szkodliwych. Po wyschnięciu farby, materiał należy zaprasować co chroni farbę przed spieraniem się. Pokrowiec można bezpiecznie prac w pralce w temp. 30 stopni.

Malowanie literek sprawiło mi dużo radości i satysfakcji, choć muszę przyznać, że był to także dla mnie egzamin z cierpliwości i dokładności. Trzeba cały czas uważać, by nie pobrudzić materiału - farbki są niezmywalne. Próby usunięcia farby z materiału (na mokro lub sucho) kończą się wtarciem farby w tkaninę. 

Poducha i pokrowiec gotowy - oto efekt końcowy.
>> <<
Po więcej inspiracji zapraszam tutaj!
>> <<

Komentarze

  1. Super projekt.Instrukcja bardzo przejrzysta .. i te zdjęcia z kazdego etapu pracy sa naprawdę bardzo pomocne .Trzymam kciuki za następne projekty. Subskrybuje wiec będę na bieżąco z nowościami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za opinie :) jest to dla mnie potwierdzenie zrozumiałego i przejrzystego stylu pisania, który postaram się podtrzymać w kolejnych postach.

      Usuń
  2. Super! Wpis bardzo fany, wszystko dokładnie wytłumaczone. Zdjęcia step-by-step tez bardzo pomocne :) szkoda, że już mam kupioną poduszkę do karmienia.. Czekam na tutoriale zabawkowe :D może jakaś lala? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za komentarz i miłe słowa. Bopp czytasz w moich myślach - kolejny projekt zmierza w podobnym kierunku, który wskazałaś :) szczegóły wkrótce!

      Usuń
  3. Prosta i przejrzysta instrukcja, bardzo łatwo zrobić podobną poduszkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) jeśli wpis był dla Ciebie pomocny w trakcie szycia z chęcią poznam efekty Twojej pracy ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

facebook - like it!

Obserwatorzy:

Łączna liczba wyświetleń:

Formularz kontaktowy:

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *